AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Mei 18, 2013, 10:45:46                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Heb je je geregistreerd, maar ontvang je geen activerings-email? Stuur dan een email met daarin de naam waarmee je je hebt ingeschreven naar de administrators: dutchaven @ mail.com. (zonder spaties rond de @). Voor alle overige vragen is PM de snelste weg!

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] Omlaag Print
Auteur Topic: Oorzaak, gevolg en eventuele remedie?  (gelezen 27075 keer)
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!

« Antwoord #300 Gepost op: Januari 29, 2012, 01:38:40 »

Pff, dat weet ik niet meer zo heel precies. ik lees altijd zo her en der wat op het Internet. Ik weet echter nog wel in welke context het geschreven werd; er stond dat je uit de literatuur over aseksualiteit kunt filteren dat ongeveer 1% van de bevolking aseksueel is, tegenover zo'n 3% homoseksuelen. Er stond: het percentageverschil is dus eigenlijk niet eens zo groot. 
Fricai
Administrator
A-gent

My Way

« Antwoord #301 Gepost op: Januari 29, 2012, 07:14:29 »

Wel een groot verschil ten opzichte van elkaar, 3x... Plus veel aseksuelen zoeken ook nog eens een partner van een specifiek geslacht, en niet iedereen van dat geslacht zoekt dan weer jouw geslacht, etc...

"Back boobs... The visual stimulation of missionary meets the emotional detachment of doggy style. Patent pending."
"If if and buts were candy and nuts, we'd all have a merry christmas."
peter1963
A Post-whore

Ik doe gewoon wat mij niet gezegd wordt

« Antwoord #302 Gepost op: Januari 30, 2012, 07:36:53 »

Ja, lekker ingewikkeld !

less is more..
Dutchamoeba
A-gent

Amoeba for life!

« Antwoord #303 Gepost op: Januari 31, 2012, 12:28:33 »

Dat is waar. Het verschil is maar 2%, maar in dit geval komt het inderdaad neer op het drievoudige... Veel aseksuelen zoeken inderdaad een partner van een specifiek geslacht, maar dat is eigenlijk niet zo anders dan met de homosekuele gemeenschap van 3%; de homoseksuele mannen zoeken mannen en de homoseksuele vrouwen zoeken vrouwen... Er is wel sprake van iets meer variatie in de aseksuele gemeenschap; de 1 zoekt iemand van het andere geslacht, de ander iemand van hetzelfde geslacht en sommigen kan het het schelen wat het geslacht van een eventuele potentiele partner is...
Toch lijkt het mij zo (dit kwam ook naar voren in die studie) dat het percentage aseksuelen toch wel evengroot zou kunnen zijn als het perecentage homoseksuelen. Het probleem bij ons is dat er nog nooit gedegen onderzoek is gedaan naar hoeveel mensen aseksueel zijn. Heel veel mensen weten het niet eens van zichzelf totdat ze er over lezen of horen. Zo is het bij mij ook gegaan, en zo is het ook gegaan met de man met wie ik nu date. Als wij nooit informatie hadden gekregen over het bestaan van aseksualiteit, dan waren we in de statistieken niet meer geweest dan verstokte vrijgezellen. Ik heb mezelf zelfs altijd in dat hokje geplaatst voordat ik er achter kwam aseksueel te zijn. Dat was anders nooit in me opgekomen.
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: