Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Myra fanclub

Gestart door Zonnekind, januari 29, 2008, 11:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Misschien botst het dan vooral omdat jullie wat die vriendschap betreft tegenpolen zijn? Ik denk dat het per persoon verschilt hoeveel aandacht hij of zij aan een vriendschap besteedt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Ik ben zelf iemand die contact heeft als het zo eens uitkomt. Ik ga niet bewust smsjes verzenden ofzo. Alleen als ik echt iets nieuws heb dat ik vind dat ze moeten weten. Maar verder... maar ik ben wat het onderhouden van vriendschappen betreft ook best lui. De vrienden van mij die ook zo zijn, zijn nu eigenlijk kennissen geworden. De vrienden die wat actiever zijn, zijn nog steeds mijn vrienden. En ik vind ook dat ik zelf wat actiever moet worden. Dus het is denk ik maar net aan de persoon zelf hoe hij daarmee omgaat en wat hij daarvan vind. Ik heb ook een vriendin die ik in het begin wat claimerig vond. Maar uiteindelijk kwam ik erachter dat ze dat echt uit liefde voor mij deed en niet om me te bezitten ofzo. En sindsdien heb ik daar ook geen problemen meer mee. Ik denk dat die vriend waar jij dan over spreekt daar ook achter moet komen, voordat hij het niet erg meer vindt.

Mannetje

Heeft het misschien te maken met onzekerheid?

Dan heb je iemand die je heel graag mag, in de vorm van vriendschap, of misschien heb je er een relatie mee. En dan wil je eigenlijk de ander "onder controle" houden omdat je je onzeker voelt. Die onzekerheid kan komen omdat je niet alleen in het leven wil staan, of bang bent om de ander kwijt te raken. Dus ga je jezelf "vastklampen" aan je partner of goede vriend/vriendin. En dat kan gebeuren in de vorm van veel aandacht geven.
Dit vastklampen of claimen kan de andere persoon enorm opgejaagd voelen. De persoon kan het voelen dat deze weinig vrijheid gegund wordt. Volgens mij is dat wat die enkele persoon gevoeld heeft.

Misschien moet je bij jezelf na waar het vandaan komt. Ben je bang om die persoon te verliezen, of wat anders. Dan kan je je afvragen of deze angst of reden realistisch is.

Kan je hier wat mee. Of vindt je het maar één van de hersenspinsels van Mannetje?

Zonnekind

Ik volg vooral de mening van Jovi. Ik vermoed dat jullie zo'n sterke tegenpolen zijn waardoor het voor de andere persoon sterk opvalt. Iemand die veel vrijheid wil, wordt al gek als er een paar keer een sms of een mail wordt gestuurd. Ik zou me hier zeker niet op vastpinnen. Anders moet je eens aan andere goede vrienden of vriendinnen vragen of zij ook vinden dat je iets te "plakkerig" bent. Als zij dat niet vinden, ben je terug zekerder van jezelf en kan je gewoon alles blijven doen zoals anders. Als zij ook zeggen dat je inderdaad misschien iets te veel contact zoekt, kan je er wat op letten. Maar ik zou jezelf niet plots gaan veranderen omdat 1 iemand vindt dat je overdrijft. Ik ben er van overtuigd dat je voor veel mensen een fantastische vriendin bent!

Ik hoop dat het snel iets betert op je werk want zoveel werken is natuurlijk ook niet fijn.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Mannetje

Ja, dat is ook wel een mogelijke verklaring.
Toch maar eens vragen aan één van je andere vrienden/vriendinnen.
Hopelijk denken die er heel anders over.

myra

Ik denk dat het idd een kwestie is van een verschillende definitie van vriendschap te hebben... Ik denk niet dat ik een opdringerig, plakkerig type ben, ik moet wel kunnen 'voelen' dat mijn vrienden er zijn en moet wel contact kunnen houden...Dat geeft mij persoonlijk moed, een drive om positief in het leven te staan.... Dus het heeft ook wel te maken met onzekerheid, en toch wel die bevestiging dat mensen me graag hebben, nodig hebben...

Ik heb op een ander forum een discussie gestart over wat mensen onder vriendschap verstaan, en ik was erg verwonderd over de diversiteit van antwoorden. Ik vrees wel dat je nooit echt goede vrienden kunt worden als je definities te ver uit elkaar liggen...

pinky

Dat laatste denk ik ook inderdaad.

petra1963

Definities van vriendschap kunnen heel ver uit elkaar liggen. Binnen 1 week kreeg ik de afgelopen week het verwijt dat ik teveel contact zocht, en van iemand anders de opmerking dat ik best moeilijk in de omgang ben omdat ik te weinig contact zoek, uit mezelf.. Dus ja, het hangt af van wie je voor je hebt, en van de context.. Heerlijk ingewikkeld.

Ik ben zelf wel eens bang dat mensen mij te 'plakkerig' vinden. Maar ik heb het nooit in mijn vriendenkring uitgezocht, misschien ook omdat ik dat niet goed durf..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Peter, wat plakkerigheid betreft ben je gewoon een vrouw. Alleen omdat je verpakt bent als een mannetje, snappen mensen dat niet altijd! (of mag ik dat niet zo pardoes zeggen?)

petra1963

Ja hoor, dat mag best ! Hi..hi..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Het enige wat je eigenlijk kunt doen is jezelf zijn. De een zal het waarderen en de ander niet. Zolang je geen mensen gaat stalken zie ik er niets kwaads in om contact te willen hebben met mensen.
Overigens denk ik dat je eigen definitie van vriendschap ook niet constant is. Sommige vriendschappen werken juist het best op afstand. Andere juist weer door meer contact te hebben.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

#671
Myra zette een stap Het gaat om iemand die  zo'n 16 jaar ouder is dan, iemand met veel levenservaring, en die het belang van seks (en vooral dé handeling, hetgene waar ik dus niet toe in staat ben) goed kan relativeren... Laten we hopen dat het iets wordt...mijn gevoel is al beter dan bij de vorige relaties...

Dutchamoeba

Dat klinkt goed, Myra!

Jovi_Hobbes

Wat een positief nieuws, ik hoop ook voor je dat het positief gaat uitpakken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Super! Ik ben blij voor jou en ik hoop dat het mag blijven duren. Als je gevoel al goed zit, das al een goed begin :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.