Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Myra fanclub

Gestart door Zonnekind, januari 29, 2008, 11:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik twijfel er niet aan :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

Prachtige eenhoorn. Dank je wel, Ereinion!

En dank aan iedereen voor de lieve woorden :)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Was het fanclubdag gisteren? Gezellige boel!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Ik verveelde me en er was even niemand.  :-X
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

 :D Ze kwamen daarna snel genoeg!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Ja, zonder  :cake: lukt het ook om mensen te lokken!  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Rush`

Maar je krijgt natuurlijk niet alledaags even een fanclubje
The circle is through the looking glass

Sismo

Nee, dat is waar! Dat is wel een feestje waard!  :cake:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Rush, ik ben ontzettend trots. Jij ook? Heb je het al aan iemand verteld?

myra

Vermits dit nog wat persoonlijke (egocentrische) gedachten van mij zijn, zal ik ze maar in mijn fanclub posten.  :schater:

De laatste tijd realiseer ik me dat ik het mis om iemand te helpen. Mijn vorige vriend, die met de handicap, had dikwijls mijn hulp nodig. En net dat hulpgevende mis ik.

Nu gaan jullie zeggen : maar je werkt toch met mensen met een mentale handicap? die help je toch ook? Ja zeker, maar dat is werk, dat zie ik niet als helpen,maar gewoon als m'n job. Blijkbaar mis ik dat hulpverlener zijn in mijn vrije tijd ..Ik vond het zelf een heel rare vaststelling....Ik schrik er ergens van...

Voor de duidelijkheid, ik heb zeker geen heimwee naar mijn vorige relatie. Het was meer conflicten en ruzies dan iets anders. Mijn nieuwe relatie loopt nog steeds heel goed ook  ;) Ik mis alleen dat begeleidende aspect in mijn leven...Vreemd...

Mss heb ik vrijwilligerswerk nodig? In elk geval begrijp ik mezelf hier niet goed...


myra

Het was zeker nogal een vreemde hersenkronkel?

petra1963

Nou nee, niet vreemd.. Ik begrijp / vermoed uit jouw postje dat je een behoefte hebt om te helpen. En wellicht om te zorgen . ( Dat zijn twee verschillende dingen.. ::) )

Dat is mooi.. maar mag ik als gehandicapte een kritische vraag stellen ? Als iemand die zelf als hulpverlener heeft gewerkt en nu inmiddels van hulp van anderen afhankelijk is ?
Die behoefte om te helpen kan zich in je prive leven ook behoorlijk tegen je keren. Dat het je in allerlei situaties doet belanden waar je achteraf liever niet in belandt... Een goede vriendin van mij die met gehandicapten werkt, is dat nu in haar leven aan het merken.. En toen ik mijn opleiding tot hulpverlener deed ( ruim 20 jaar geleden, wat is dat al lang geleden..) werden we daar ook al voor gewaarschuwd.. Dat je met je drive om te willen helpen te vaak en teveel helpt, en in je prive leven ook in een helpersrol komt te zitten. En daar dan zelf aan onderdoor kunt gaan.. :-\

Speelt dat bij jou ook, of valt dat wel mee ? Wellicht zou het een goede oefening voort je kunnen zijn om niet aan die behoefte in je prive leven te voldoen ? Om niet aan je gevoel om te willen helpen te voldoen ? En te kijken wat het dan met je doet ?

Of ben ik nou te bot ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

#29
Je bent zeker niet te bot, Peter... Je opmerkingen zijn erg logisch...

Ik stel mezelf eigenlijk ook die kritische vraag, en die situatie van 'teveel hulpverlener' worden ken ik ook. Als studente deed ik veel vrijwilligerswerk, ik zat op kot met studenten met een fysieke beperking (omkaderingsgroep noemt dat in Leuven), en begeleidde kampen met mensen met een mentale beperking.

Er waren een paar van die studenten die erg eisend waren (gelukkig niet iedereen) en onredelijke hulpvragen hadden, zoals s nachts 11 keer opstaan om hen te komen draaien of speciaal een dag vroeger naar mijn kot (kamer) moeten komen omdat ik voor die persoon een rolstoel uit zijn auto moest halen. Dat irriteerde me wel.

Daarmee dat ik me zelf ook zorgen maak, over de behoefte om te willen helpen. Want ik weet dat het ten koste van mezelf gaat als ik teveel doe, en toch  blijft die behoefte om te helpen  bestaan? Ik begrijp het zelf niet zo best.

Maar uiteindelijk denk ik niet dat ik nog vrijwilligerswerk ga doen, heb het al druk genoeg met de andere dingen die ik doe... Ik bedoelde gewoon dat ik die behoefte blijf voelen.